Inspektor wojewódzki


Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 127222

Warunki pracy


  • praca w siedzibie Urzędu;
  • stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na I piętrze z dostępem do światła dziennego;
  • narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;
  • występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin;
  • budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.

Zakres zadań

  • analizuje i weryfikuje pod względem zgodności z prawem aktów organów jednostek samorządu terytorialnego, organów ich związków oraz porozumień zawieranych pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego
  • sporządza projekty rozstrzygnięć nadzorczych oraz skarg do wojewódzkiego sądu administracyjnego
  • sporządza projekty aktów nadzoru stwierdzającego nieistotne naruszenie prawa
  • rozpatruje skargi na działalność rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa
  • prowadzi postępowania zmierzające do wydania zarządzenia zastępczego
  • prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem wniosków o rozwiązanie władz organów jednostek samorządu terytorialnego i wnioski o wprowadzenie zarządu komisarycznego
  • prowadzi ewidencję otrzymywanych uchwał z uwzględnieniem zastosowanych środków nadzorczych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • znajomość przepisów Konstytucji RP
  • znajomość ustawy o samorządzie gminnym
  • znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
  • znajomość ustawy o samorządzie województwa
  • znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dział VIII)
  • znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Rozdział 1 i 2)
  • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • znajomość ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
  • znajomość poniższych aktów prawnych w zakresie przepisów kompetencyjnych dla organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Prawo oświatowe, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o drogach publicznych, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • kreatywność
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność komunikacji pisemnej
  • umiejętność współpracy w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

APLIKUJ TERAZ

TOP