Inspektor wojewódzki


Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 143272

Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na I piętrze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax).

Zakres zadań

  • kontroluje pod względem merytorycznym, w tym przy użyciu systemu teleinformatycznego, realizację zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, a także zgodność zatrudniania pracowników w/w jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
  • nadzoruje i kontroluje realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla osób doznających przemocy domowej, urzędy gminy, starostwa powiatowe i urząd marszałkowski oraz przez podmioty niepubliczne realizujące zadania na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej
  • prowadzi postępowanie administracyjne w I instancji, na wniosek powiatu lub samorządu województwa oraz innych podmiotów uprawnionych, dotyczące wydawania, cofania, zmiany i wygaszania zezwoleń na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, wydawania zgody na likwidację placówki opiekuńczo - wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo - terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
  • rozpatruje wnioski na przyjęcie do placówki opiekuńczo - wychowawczej typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno - terapeutycznego kolejnego dziecka pomimo przekroczenia dopuszczalnego limitu miejsc oraz na przyjęcie większej liczby dzieci do placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego lub regionalnej placówki opiekuńczo – terapeutycznej
  • bierze udział, jako obserwator, w posiedzeniach ośrodka adopcyjnego dotyczących kwalifikowania dziecka do przysposobienia, dokonywania wstępnej oceny kandydata do przysposobienia dziecka oraz wydawania opinii kwalifikacyjnej kandydata do przysposobienia dziecka
  • rozpatruje skargi i wnioski w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przeciwdziałania przemocy domowej
  • prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w sprawie nałożenia kary pieniężnej za nierealizowanie zaleceń pokontrolnych
  • zbiera sprawozdania rzeczowo-finansowe z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej i przekazuje je ministrowi właściwemu do spraw rodziny w wersji elektronicznej, a także ocenia stan i skuteczność podejmowanych działań w tym zakresie.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie, praca socjalna, resocjalizacja
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego co najmniej 3 lata w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub w innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny oraz staż pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej lub zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizację II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością „praca socjalna z osobą i rodziną z problemem przemocy”
  • znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wraz z aktami wykonawczymi
  • znajomość ustawy z dnia 29 lipca 2005 o przeciwdziałania przemocy domowej wraz z aktami wykonawczymi
  • znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (w zakresie załatwiania spraw oraz postępowań administracyjnych)
  • wymagane kompetencje: komunikacja, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe



TOP