Inspektor wojewódzki


Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 98516

Warunki pracy

- praca w siedzibie Urzędu,


- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,


- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,


- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,


- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,


- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.

Zakres zadań

  • weryfikowanie miesięcznych sprawozdań rzeczowo – finansowych z zakresu świadczeń pomocy społecznej udzielanych przez gminy oraz sporządzanie zbiorczych, miesięcznych rozliczeń wydatkowanych na ten cel środków finansowych
  • rozpatrywanie i weryfikowanie miesięcznych wniosków gmin o dodatkowe środki finansowe na realizację zadań w obszarze zabezpieczenia społecznego
  • przeprowadzanie kontroli wykorzystania dotacji w obszarze zabezpieczenia społecznego
  • weryfikowanie wniosków gmin i powiatów w zakresie środków finansowych na realizację programów resortowych oraz sporządzanie zbiorczych zestawień potrzeb w tym zakresie
  • przygotowywanie wystąpień o uruchomienie środków finansowych na realizację programów resortowych oraz sporządzanie umów zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego na wsparcie finansowe z realizowanych programów resortowych, zgodnie z ostatecznym wyborem ofert
  • opracowywanie propozycji zmian planów finansowych w zakresie wysokości dotacji przekazywanych gminom na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i zadań własnych gmin w obszarze zabezpieczenia społecznego
  • weryfikowanie sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego w zakresie programów resortowych oraz sporządzanie zestawienia zbiorczego w tym zakresie
  • rozliczanie udzielonej jednostkom samorządu terytorialnego dotacji na realizacje programów resortowych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz aktów wykonawczych
  • znajomość KPA
  • znajomość arkuszy kalkulacyjnych
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność komunikacji pisemnej
  • komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

    APLIKUJ TERAZ

    TOP