a)Wydawanie druków w sprawie funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych orazinnych zadań realizowanych w sekcji;b) Przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz załączonej dokumentacji w sprawachfunduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanychw sekcji;c) Udzielanie informacji w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń alimentacyjnych, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych w sekcji;d) Przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy osobom uprawnionym do alimentów, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych przez sekcję;e) Sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekuna, funduszualimentacyjnego i przygotowywanie niezbędnych dokumentów do realizacji wypłatprzez sekcję księgowo-budżetową;f) Odbieranie korespondencji wpływającej do sekcji za pośrednictwem portalu Empatiai przekazywanie jej pracownikowi rejestrującemu korespondencję wpływającą do Ośrodka;g) Przekazywanie osobie zajmującej się zgłaszaniem osób korzystających ze świadczeńopiekuńczych do ubezpieczenia emerytalno-rentowego i zdrowotnego odpowiednich formularzy z danymi ww. osób oraz przekazywanie informacji o konieczności wyrejestrowania osoby z ww. ubezpieczeń;h) Sporządzanie list wypłat składek na ubezpieczenie zdrowotne i emerytalno-rentowe zaosoby pobierające świadczenia opiekuńcze;i) Miesięczne sporządzanie informacji niezbędnej do zapotrzebowania środków finansowych na realizację wypłat z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz innych zadań realizowanych przez sekcję;j) Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych;k) Prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeńz funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych przez sekcję;l) Współpraca z urzędem właściwym wierzyciela, Urzędem Pracy dłużnika oraz z komornikiem sądowym w sprawach dotyczących realizowanych zadań;m) Współpraca z wnioskodawcami, urzędami oraz innymi jednostkami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych przez sekcję;n) Tworzenie, bieżąca aktualizacja wykazów, informacji i rejestrów przyznanych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie i uaktualnienie rejestru dłużników alimentacyjnych.o) Współpraca z księgowością w sprawie naliczania odsetek oraz innych niezbędnych dorealizowanych zadań;p) Sporządzanie niezbędnej dokumentacji i sprawozdawczości na zajmowanymstanowisku;q) Prowadzenie innych spraw wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym doalimentów, świadczeń rodzinnych oraz innych;r) Przygotowywanie projektów decyzji i sporządzanie sprawozdawczości z zakresupomocy społecznej;s) Organizowanie pracy na stanowisku pracy w sposób zapewniający sprawna i terminową obsługę interesantów oraz terminowe wykonywanie nałożonych zadań;t) Archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;u) Wykonywanie innych czynności, nie ujętych w zakresie czynności, zleconych przez przełożonego związanych z działalnością Ośrodka.I umowa o pracę na czas określony - 33 miesiące - docelowo umowa o pracę na czas nieokreślonyjedna zmiana w godzinach od 07.30 do 15.30PROCEDURA KONKURSOWA:więcej informacji na stronie: https://bip.mopszgorzelec.iap.pl/files/files/Og%C5%82oszenie%20o%20naborze%20-%20referent%20w%20%C5%9Bw.%20rodz.%2002.12.2025r..pdf
Wymagania konieczne:Zawód: Pracownik biurowy (wymagany staż - lata: 5)
Wykształcenie: średnie ogólnokształcące
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia: biegła obsługa komputera, Microsoft Office
Wymagania inne:wykształcenie średnie i 5 lat udokumentowanego stażu pracy lub wykształcenie wyższe (mile widziane z zakresu administracji) i 2 lata udokumentowanego stażu pracy, znajomość przepisów: ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o pomocy społecznej i aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych aktów wykonawczych, dobra znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office), dobra komunikacja interpersonalna, gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, odporność na stres, umiejętność interpretacji przepisów prawa i ich praktycznego zastosowania, umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista.
Miejsce pracy:Zgorzelec
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 5 200 PLN