Specjalista/specjalistka


Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista/specjalistka
Miejsce pracy: Jelenia Góra
Ogłoszenie o naborze Nr 159269

Warunki pracy


  • Charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań: praca administracyjno-biurowa, praca przed monitorem ekranowym co najmniej 4 godziny dziennie, praca w terenie, praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, w tym wizytacje instalacji produkcyjnych o różnym charakterze (również w miejscach trudno dostępnych), oględziny oczyszczalni ścieków i składowisk odpadów, pobieranie prób (np. wody z mostu lub brzegu), nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), również w porze nocnej, w określonych przypadkach konieczność pracy w godzinach nadliczbowych, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa), kontakt z urzędami obsługującymi inne organy ochrony środowiska oraz z organami ścigania, przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: narzędzia pracy - urządzenia pomiarowe, urządzenia rejestrujące obraz i dźwięk, zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe; oświetlenie sztuczne i naturalne; bariery architektoniczne w budynku - stanowisko pracy zorganizowane w budynku II-piętrowym (3 kondygnacje), budynek nie jest wyposażony w podjazd, windę, toaletę i drzwi odpowiedniej szerokości dostosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

Zakres zadań

  • kontroluje samodzielnie podmioty korzystające ze środowiska i współdziała w wykonywaniu czynności kontrolnych z innymi organami kontroli, organami administracji rządowej i samorządowej w celu sprawdzenia przestrzegania przepisów o ochronie środowiska
  • sporządza i przedstawia do akceptacji przełożonemu projekty dokumentów pokontrolnych celem zobowiązania do usunięcia stwierdzonych naruszeń oraz innych dokumentów tworzonych przez komórkę inspekcji
  • rozpoznaje wnioski i interwencje z zakresu ochrony środowiska wpływające do komórki inspekcji w celu ich rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi
  • weryfikuje przedkładane przez podmioty korzystające ze środowiska informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska celem sprawdzenia wiarygodności i rzetelności przedkładanych danych oraz analizuje przedkładane sprawozdania i pomiary z automonitoringu celem sprawdzenia zgodności emisji zanieczyszczeń do środowiska z obowiązującymi użytkownika środowiska wymogami
  • podejmuje czynności poza kontrolne w razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przeciwko środowisku polegające w szczególności na: obserwowaniu i rejestrowaniu obrazu zdarzeń oraz dźwięku, gromadzeniu i zabezpieczaniu dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, żądaniu pisemnych lub ustnych informacji oraz przesłuchiwaniu osób, nakładaniu grzywien w postępowaniu mandatowym, dokonywaniu oględzin pomieszczeń i innych miejsc, udzielaniu pouczeń, zwracaniu uwagi, ostrzeganiu lub stosowaniu innych środków oddziaływania wychowawczego w celu przeciwdziałania popełnianiu wykroczeń i przestępstw przeciwko środowisku oraz zbierania dowodów ich popełnienia
  • ewidencjonuje wyniki kontroli oraz wydane dokumenty w prowadzonych rejestrach i bazach danych w celu raportowania w sprawie przestrzegania przepisów ochrony środowiska przez kontrolowane podmioty oraz sporządzenia sprawozdań z wykonywanych zadań
  • przygotowuje dokumentację wytworzoną w komórce inspekcji w celu przekazania jej do archiwum

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o profilu związanym z ochroną środowiska, chemią lub fizyką
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w realizacji zadań z zakresu
ochrony środowiska
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz postępowania administracyjnego
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później; osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Posiadanie prawa jazdy kat. B


TOP